Dijital Pazarlama Stratejiniz İçin En İyi SEO Teknikleri

Tıpkı dijital pazarlamanın genel olarak iş dünyası için öneminin artması gibi, arama motoru optimizasyonu veya SEO, herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin başarısının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Dijital pazarlamanın, müşterileri çevrimiçi platformlar aracılığıyla belirli bir işletmeye yönlendirmekle ilgili olduğunu düşünürsek, belirli bir dijital pazarlama stratejisinin SEO olmadan nasıl başarılı olacağını hayal etmek zor.

SEO, esasen, herhangi bir web sitesinin trafik kazanmasına ve daha sonra dönüşümlere dönüştürülebilecek arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olan büyük bir teknikler koleksiyonudur. İşte dijital pazarlamacıların yıllardır büyük etki yaratmak için kullandıkları SEO tekniklerinden bazıları.


Yerel İçin Optimize Etme

Küçük işletmeler ve yerel anne ve baba dükkanları için yerel SEO, gitmenin yoludur. Küçük işletmeler, dünyadaki neredeyse sayısız benzer işletmeyle rekabet etmek yerine, yerel aramaları optimize ederek arama motorlarında görülme ve sıralamada çok daha fazla şansa sahip olurlar. Başlık etiketlerine, meta açıklamalara, URL'ye ve H1 başlıklarına şehir ve eyalet eklemek, yerel olarak optimize ederken kullanılan yaygın tekniklerdir.

 

Web Sitenizi Hızlandırmak

Hemen hemen herkesin acelesi olduğu bir dünyada, yavaş yüklenen bir web sitesi belki de şimdiye kadarki en sinir bozucu şeylerden biridir. Bir sayfanın yüklenmesi sonsuza kadar sürdüğünde, kullanıcılar beklemeyecektir; Sadece başka bir siteye geçecekler ve sayfa hemen çıkma oranınızı etkili bir şekilde artıracaklar.

Web sitesi hızını artırmak, resimleri sıkıştırarak, yönlendirmeleri azaltarak, özel yazı tiplerini kullanmaktan kaçınarak vb. yapılabilir. Daha hızlı bir web sitesi ile sayfa hemen çıkma oranınızı iyileştirebilir ve pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilirsiniz.

 

Optimize Edilmiş Açılış Sayfaları Oluşturma

Açılış sayfalarının, özellikle optimize edilmiş olanların, potansiyel müşteriler ve dönüşümler oluşturmak için etkili bir araç olduğu uzun süredir kanıtlanmıştır. Güçlü bir başlığı, harika bir resmi, net bir teklifi ve harekete geçirici mesajı olduğu sürece, optimize edilmiş açılış sayfanız, olası satış yaratma çabalarınızda size son derece yardımcı olabilir.

 

YouTube SEO'su

Dijital pazarlama stratejiniz YouTube videolarını içerdiğinde, yalnızca onları optimize etmek mantıklıdır. Sonuçta, YouTube'daki videolar, diğer platformlardaki videolara kıyasla Google'da neredeyse her zaman çok daha iyi sıralamalar alır. Bu nedenle, video başlıkları, açıklamalar, küçük resimler ve uzunluk ekleyerek videolarınızı optimize edin; çünkü bunların tümü, işletmeniz için site trafiğini artırmaya yardımcı olarak içeriğinizin Google'da daha görünür olmasına katkıda bulunur.

 

Misafir İlanı

Bazı insanlar, bir SEO tekniği olarak misafir göndermenin öldüğünü söylüyor, ancak asla bu kadar yanlış olamazlar. Misafir ilanı, dijital pazarlamacının cephaneliğinde güçlü bir araç olmaya devam ediyor.

Başka sitelerde yayınladığınızda (tabii ki onların izniyle), içeriğinizi ve markanızı yeni bir kitlenin önünde sunabilirsiniz. Konuk gönderilerini kabul etmek ise, misafir posterlerinizin takipçilerinin, favori bloggerlarının sitenize katkıda bulunduğu içeriğe baktıklarında getireceği trafikten yararlanmanızı sağlayacaktır. İçeriği yeterince beğenirlerse sitenizin düzenli ziyaretçileri bile olabilirler.

 

Mobil SEO

Mobil kullanıcıların artık masaüstü kullanıcılarından daha fazla olduğu gerçeği göz önüne alındığında, dijital pazarlamacılar için web sitelerinin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmak hiç de kolay değil. Sonuçta, bugün tüm İnternet trafiğinin yarısından fazlası mobil cihazlardan geliyor ve geçen yıllar ile birlikte artacağı kesin. Dijital pazarlamacıların, sitelerini duyarlı hale getirerek bu devasa mobil pastadan pay almaları gerektiğinden emin olmaları gerektiğini söylemeye gerek yok.

 

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, en başından beri SEO'nun temeli olmuştur. Bununla birlikte, bu günlerde anahtar kelime araştırması, çok uzun bir süredir ayrılmaz bir şekilde optimizasyon ile bağlantılı olmasına rağmen, yalnızca SEO ile ilgili değildir. Anahtar kelimeler, her aşamada iyi bir dijital pazarlama stratejisi için her zaman bir rehber olarak hizmet etmesi gerektiğinden, anahtar kelime araştırması da tüm dijital pazarlamanın önemli bir bileşenidir. Neyse ki dijital pazarlamacılar için Google Anahtar Kelime Planlayıcı'dan Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini'ne kadar çok sayıda anahtar kelime araştırma aracı mevcut.

 

Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturma

İçerik kraldır ve bu, Google'ın yüksek kaliteli içeriğin en üst sıradaki faktör olduğunu ilan etmesiyle değil, yakın zamanda değişmeyecek. Dijital pazarlamacılar için kampanya yürüttükleri işletmelerin yalnızca kullanıcılara gerçek değer sağlayan içeriğe sahip olması zorunludur. Daha az bir şey, onu Google'ın cezaları için bir hedef haline getirir ve tuzlarına değecek hiçbir dijital pazarlamacı bunu asla istemez.

Yukarıdaki teknikler hiçbir şekilde kapsamlı değildir, ancak bunlardan herhangi birini veya tümünü dijital pazarlama stratejinize dahil etmek, şüphesiz sonuç verecektir. SEO'nun uzun vadeli olduğunu ve kişinin dijital pazarlama çabalarını geliştirmek için kullanılan SEO teknikleri için de geçerli olduğunu unutmayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temel SEO Taktikleri

Google Search Console nedir?

Backlink Nedir?