Google Analytics Nedir?

Google Analytics'i, neden ve nasıl kullanılacağını anlamak için bir giriş kılavuzu. (Bir vaka çalışması örneği ile!)

Temelde Google Analytics, kullanıcıların bir web sitesiyle nasıl etkileşime girdiğini anlamak için verileri toplamamıza, filtrelememize ve görselleştirmemize olanak tanıyan bir araçtır. İş sonuçlarını etkilemek için yalnızca sezgiye ve deneyime güvenmek yerine, insanların kullandıkları web sitelerinde geride bıraktıkları bir veri izine erişebiliriz.

Google Analytics SEO Danışmanı olanlar için önemlidir.

Bu veri izi, işletmelere, ürün veya hizmetlerini iyileştirmek için harekete geçmeleri için kullanıcı davranışı, ilgi alanları ve daha fazlası hakkında değerli bilgiler sağlar.

Neden Kullanılır?

Google Analytics, işlem verileri olan ve/veya çevrimiçi bir varlığı olan (neredeyse tüm işletmelerin yaptığı gibi) herhangi bir çağdaş işletme için çok önemli bir araçtır. Google Analytics, işletmelerin pazarlama stratejilerinin etkinliğini, çevrimiçi içeriğin kalitesini, "isabet" hacmini, kullanıcı deneyimini ve web sitesi işlevselliğini ölçmelerine yardımcı olur.

Çoğu zaman şirketler, büyüme ve dönüşüm oranlarını izlemek için KPI'ları (Anahtar Performans Göstergeleri) belirler ve izler. Veri açısından zengin 21. yüzyılda, bir işletmenin başarısı, şirket hedeflerine ulaşmak için veri toplama, analiz etme ve test etme konusunda titiz bir egzersiz haline geldi.

Google Analytics, Dijital Pazarlama için çok önemlidir.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temel SEO Taktikleri

Google Search Console nedir?

Backlink Nedir?