SEO Danışmanı Nedir?

SEO danışmanı, arama motoru optimizasyonu hakkında uzmanlaşmış kişidir. Bu sürece arama motoru optimizasyonu denir ve öğrenmek için şok olmazsınız, SEO'nun ne anlama geldiğidir.

Öncelikle Google, SEO danışmanlarının odaklandığı ana arama motorudur ve bunun nedeni, büyük arama motorlarının en yüksek pazar payına sahip olmasıdır.

Deneyimli bir SEO danışmanı, genellikle Google aramanın nasıl çalıştığına dair derin bir anlayışa sahip olacaktır. Bu uzmanlığı, müşterileri web sitelerine daha fazla trafik çekmek için yapmaları gereken eylemler konusunda yönlendirmek ve eğitmek için kullanırlar.

Rol, tutarlı bir SEO stratejisi oluşturmak için veri analizi ile web sitesi ve internet teknolojileri bilgisini birleştirmeye dayanan teknik bir pazarlama rolü olarak görülebilir. Genel olarak herhangi bir dijital pazarlamada olduğu gibi, herhangi bir SEO etkinliğinin nihai amacı, bir web sitesinin ürettiği gelir miktarını artırmaktır.

SEO Danışmanlarının Amaçları ve Sorumlulukları

Artık bir SEO danışmanının ne olduğunu biliyoruz, ancak 'bir SEO danışmanının günlük görevleri içinde ne yaptığını' merak ediyor olabilirsiniz. Ve sorumlulukları nelerdir?

Sizinle çalışan herhangi bir SEO danışmanının sahip olması gereken bazı temel hedeflere bir göz atalım:

  • Önemli anahtar kelimeler ve konular için görünürlüğü artırarak elde edilen çevrimiçi gelirinizi artırmak.
  • Gelir ve dönüşümleri artırmak için bir mekanizma olarak çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmak  ve bunu başarmak için izlenecek en iyi stratejiye karar vermek.
  • Herkesin aynı hedeflere doğru çalışmasını sağlamak ve tüm çalışmaların organik aramaya fayda sağlayacak şekilde tamamlanmasını sağlamak için web geliştirme ekibiniz, içerik oluşturucular ve diğer pazarlama ekipleri gibi ekipleri stratejik olarak hizalayın .
  • Sorunları kontrolden çıkmadan ve web sitesinin performansını olumsuz yönde etkilemeden önce kaçının. Ana odak artan trafik olsa da, bazen SEO danışmanlarının teknik sorunlardan veya algoritma değişikliklerinden kaynaklanan herhangi bir hasarı azaltmak için harekete geçmesi gerekir.
  • Ekibinizi SEO'nun en iyi uygulamaları konusunda eğitin ve SEO iyileştirmelerine yol açabilecek günlük iş aktivitelerinde gerçekleştirebilecekleri görevler hakkında fikir verin.
  • Performansı raporlayın ve analiz  edin, böylece SEO kampanyasının nasıl performans gösterdiğini, nelerin işe yaradığını ve nelerin daha fazla dikkat veya kaynak gerektirebileceğini öğrenin. Bu, muhtemelen Google Analytics, Google Arama Konsolu ve diğer SEO araçları kullanılarak gerçekleştirilecektir.

Bunlar genellikle tüm SEO uzmanlarının ulaşmayı hedefleyeceği hedeflerdir. Ancak, SEO söz konusu olduğunda, herkese uyan tek bir yaklaşım yoktur. SEO uzmanları çoğunlukla aşağıdaki kategorilerden birine girer:

  • Bir web sitesinin nasıl tarandığına, oluşturulduğuna ve botlar ve algoritmalar tarafından nasıl yorumlandığına daha fazla odaklanmayı gerektirebilecek daha teknik SEO odaklı özetler alan yüksek teknik uzmanlık.
  • Bilgilendirmek, eğitmek ve eğlendirmek için harika içerik oluşturmak amacıyla daha fazla içerik ve halkla ilişkiler odaklı özetler alabilen yüksek yaratıcılık ve içerik oluşturma becerisi.
  • Bir veya diğerinde uzmanlaşmanın getireceği çok derin bilgiye sahip olmadan, yukarıdakilerin özelliklerini harmanlayan çok yönlü bir cihaz.

SEO Danışmanlarının Sahip Olabileceği Temel Beceriler

SEO, metin yazarlığı, tasarım, web geliştirme ve kullanıcı deneyimi gibi tamamlayıcı disiplinlerden büyük ölçüde etkilenen inanılmaz derecede geniş bir endüstridir. Bu nedenle, mükemmel bir SEO danışmanı diye bir şey yoktur ve bu alandaki uzmanlar, en önemli gördükleri şeye odaklanarak kendi süreçlerini oluşturma konusunda çok fazla özgürlüğe sahiptir.

Ancak, genel olarak, SEO uzmanı olarak çalışan kişilerin sahip olduğu bazı temel beceriler vardır:

  • Açık iletişim becerileri, özellikle farklı departmanları bilgilendirmek ve yönetmek söz konusu olduğunda çok önemlidir.
  • Eleştirel düşünme ve problem çözme , bir web sitesine  ne olduğunu, neden olduğunu ve  hangi eylemin yapılması gerektiğini anlamak için hayati önem taşır  . SEO bir yapboz gibidir; İhtiyacınız olan tüm bilgiler parmaklarınızın ucunda, ancak bunların nasıl bir araya geldiğini bulmak size kalmış.
  • Proje yönetimi,  çünkü daha önce gördüğümüz gibi, iyi SEO çalışması sıklıkla birçok hareketli parçayı ve bir görev üzerinde işbirliği yapan birden fazla ekip üyesini içerir.
  • Dijital ortam hızlı hareket ettiğinden ve internet ve SEO en iyi uygulamalarıyla güncel kalmak çok önemli olduğundan, meraklı doğa ve sürekli öğrenme yeteneği  
  • Kıdemli bir danışmanı bir SEO yöneticisinden gerçekten ayıran iş zekası . Sorun, XYZ görevinin yapılıp yapılamayacağı değil, yapılıp  yapılmaması gerektiği ve bunun daha fazla organik gelir elde etme genel hedefine yönelik olarak nasıl çalıştığıdır.

SEO Danışmanlarıyla Çalışan İşletme Türleri

SEO danışmanlarının ne yaptığına baktık ama aslında bunu kimin için yapıyorlar? Genellikle SEO danışmanlarını kullanan iki ana işletme türü vardır:

1) Özel bir dijital pazarlama ekibine sahip olmayan ancak yine de SEO'nun en iyi uygulamalarını takip etmek isteyen daha küçük işletmeler

2) Rekabette öne geçmek isteyen, büyüme konusunda ciddi olan ve gerekli iç kaynaklara erişimi olan daha büyük işletmeler

Küçük işletmeler, yeni başlayan veya bir süredir var olan ancak henüz SEO ile başa çıkmamış olanlar olma eğilimindedir. Genellikle kurum içi personel kiralamak için kaynak ve bütçeden yoksundurlar, bu nedenle SEO ihtiyaçlarını dışarıdan temin etmeyi tercih ederler. Nişlerinin rekabetçi olması muhtemel değildir, bu nedenle esas olarak bazı rehberlik ve temel bir SEO stratejisinin yerine getirilmesini ararlar.

Büyük şirketler genellikle şu anda olduğundan daha büyük bir etki yaratmaya çalışırlar ve SEO'yu yeni zirvelere ulaşmalarına yardımcı olmanın bir yolu olarak görürler. Ayrıca, nereye gitmek istedikleri ve neyi başarmak istedikleri konusunda çok net bir fikre sahip olmaları muhtemeldir. Bu, bir danışmandan ne beklediklerine ve değer katmak için bir uzman aradıkları belirli alanlara ilişkin çok daha net bir resme sahip olacakları anlamına gelir.

Web sitesi aracılığıyla gelirinin önemli bir kısmını oluşturan herhangi bir işletme SEO danışmanlığından yararlanabilir. Bununla birlikte, SEO'dan diğerlerinden önemli ölçüde daha fazla kazanç sağlayan belirli endüstriler vardır. Bazı örnekler şunları içerir:

1) e-Ticaret - Organik trafik, çevrimiçi satışların arkasındaki en önemli etkenlerden biri olduğu için, e-ticaret siteleri SEO'dan önemli faydalar elde edebilir, çoğu zaman diğer pazarlama taktiklerini kullanmanın fiyatının çok altında. E-ticaret web siteleri, optimizasyon için uzmanlık bilgisi gerektiren kendi teknik tuhaflıkları ve incelikleriyle birlikte gelir.

2) Yerel işletmeler - Yerel arama giderek daha popüler hale geldiğinden, yerel işletmeler artık web sitelerini yerel aramalar için optimize ederek bu pazara girebilmektedir. Daha fazla insan, yakındaki işletmeleri bulmak için mobil cihazları kullanıyor ve bu da SEO'yu yerel işletmeler için daha alakalı hale getiriyor.

3) Potansiyel müşteri yaratma - Müşterilere/müşterilere ürün veya hizmet satıyorsanız, SEO, şirketinizin doğru konularda görünür olarak potansiyel müşteriler oluşturmasına yardımcı olmada büyük bir rol oynayabilir. Bu, hizmetinize ihtiyaç duydukları anda doğrudan bir dönüşümle sonuçlanabilir veya hizmetinize doğrudan ihtiyaç duymadan önceki aşamada olabilir, bu da daha sonraki bir tarihte olası satışları bir satışa dönüştürmenize olanak tanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dijital Pazarlama Nedir?

Google Search Console nedir?